Follow me:

Dit Is Mijn Week! Een heleboel reiskriebels!

Het is vrijdagavond en ik ben een avondje alleen thuis. Jeroen tennist vaak op vrijdag dus dat levert mij elke week een avondje me-time op. Geen probleem want ik weet me prima te vermaken! Zojuist heb ik een, voor mij heel bijzonder, blog op Ditisierland.nl geschreven en nu is het tijd voor een terugblik op mijn week. Een week met een heleboel me-time, met een gezellige avond RISK met vrienden en een week vol reiskriebels!

Vorige week zaterdag reed ik naar Apeldoorn voor een rondje familie en vrienden. Ik kom op het moment niet zo vaak in Apeldoorn dus des te leuker om er weer eens te zijn! ‘s Middags gezellig bij mijn ouders geluncht en halverwege de middag naar mijn broer gereden, om ook daar weer even leuk bij te praten! Eerst was alleen mijn nichtje thuis, die net haar kast ontzettend leuk gepimpt had  (ze is zó creatief, volgen jullie haar al op Instagram?!) dus dat kon ik mooi even bewonderen!

‘s Avonds gingen we met vrienden Risken, een ontzettend leuk spel waar ik vrij fanatiek in ben! Uhm, eigenlijk ben ik in de meeste spelletjes vrij fanatiek maar bij Risk wil ik echt perse winnen! 🙂 Helaas was een ander mij dit keer te snel af door een volledig onverwachtse aanval in te zetten, waarmee hij nog succes had ook! Een terechte winnaar dus!

Me-time
Dinsdag en woensdag was Jeroen voor zijn werk weg. Aan de ene kant natuurlijk ongezellig, aan de andere kant had ik nu mooi even tijd om heel veel dingetjes te doen waar ik normaal niet zoveel tijd voor vrij maak. Als we allebei thuis zijn, vind ik het niet zo gezellig om de hele avond achter de laptop te zitten, dus zo bleef er van alles liggen.

De enige die nu protesteerde over mijn lange bureau-avond, was onze Terrorkat, die uiteindelijk maar pontificaal met zijn kont op mijn toetsenbord plofte, terwijl ik halverwege mijn blog over Edinburgh was. Niet zo subtiel, maar dat is Vossy eigenlijk ook nooit! 🙂

Deze week had ik ook mooi even tijd om weer een paar Postcrossingkaarten te versturen, dus hopelijk vallen er binnenkort weer leuke kaarten van over de hele wereld op onze deurmat!

Zo ziet een om aandacht schreeuwende Terrorkat er uit!

Reiskriebels
Deze week was ik zoveel met reizen, reisblogs, weekendjes weg en vakantieherinneringen bezig, dat ik overloop van de reiskriebels! Ik ben de lange, koude winter wel een beetje zat en heb echt ontzettend veel zin in het voorjaar! Tijd om weer met de cabrio op pad te gaan (heb je mijn blog over het Moezeldal al gelezen; ik kan niet wachten om deze roadtrip te gaan maken!) en van het voorjaarszonnetje te genieten!

Trier, een stad die ik zeker aan wil doen tijdens een cabriorit naar het Moezeldal!

Volgend weekend hebben we gelukkig al een weekendje Terschelling op de planning staan. Ik wil al zo’n 15 jaar naar Terschelling toe; eigenlijk sinds ik de serie Sil de Strandjutter gezien heb. Volgende week is het dan eindelijk zo ver en, hoewel ik nog een beetje zenuwachtig word van het koude, Nederlandse weer, heb ik er echt heel veel zin in!

Verder hebben we onze zomervakantie geboekt! We hebben twee bizar schattige B&B’s in Toscane geboekt; eentje aan de rand van Lucca (mijn favoriete stad in Toscane!) en eentje midden in de Chianti-streek. Als ik de beelden van Street View mag geloven, zitten we in het laatstgenoemde B&B midden in het mooiste gedeelte van Toscane en ik kan dan ook haast niet wachten tot we er zijn!

Tuscany

Alsof dat nog niet genoeg reiskriebels zijn, schreef ik deze week dus een blog over Edinburgh en o, wat heb ik ook een zin om daar weer eens heen te gaan! Edinburgh is een stad die mij enorm positief verrast heeft, en ik zou daar graag nog eens heen willen!

De Greyfriars pub in Edinburgh.

Vanavond schreef ik een blog op Ditisierland.nl over het Ballycroy National Park. Het is soms een beetje zoeken naar inspiratie voor nieuwe artikelen over Ierland en bij toeval stuitte ik op dit National Park. Tijdens het stukje research ontdekte ik ineens informatie de Bangor Trail, een 30 kilometer lange wandelroute door een stukje compleet desolate, verlaten wildernis. Prachtig! Die 30 kilometer is voor mij nog wel een beetje een dingetje maar wat moet dit een ongelofelijk mooie wandelroute zijn. Hij staat inmiddels op mijn bucketlist!

Dit las ik
Ik ben nog steeds in de Jojo Moyes-ban en lees op het moment het vervolg van ‘Voor Jou’. Het vervolg heeft ‘Een leven na jou’ en hoewel ik deze twee boeken niet zo goed vind als ‘De Laatste Liefdesbrief’ en ‘Vier plus één’, is het toch een pakkend verhaal.

Verder kwam de nieuwe Flow alweer binnen en hoewel ik deze mee wil nemen naar Terschelling, kon ik het niet laten om hem alvast een klein beetje in te bladeren! Wat een fijn blad is het toch!

De nieuwe Flow is alweer binnen!

Sport
Inmiddels heb ik aardig mijn draai gevonden in Hoofddorp, ook mede dankzij het sporten. Komende donderdag speel ik mijn eerste tafeltenniswedstrijd voor HTC Hoofddorp! Ben heel benieuwd hoe het gaat want ik denk dat er wat niveauverschil zit tussen de diverse regio’s en met een beetje pech ligt het niveau hier een stuk hoger dan in de regio Oost, waar ik eerst speelde. We gaan het donderdag beleven! Duimen jullie mee?!

Ook met tennis gaat het goed, sinds ik nieuwe tapijtschoenen heb, is mijn knieblessure nagenoeg weg dus daar ben ik superblij mee! Nu maar hopen dat hij wegblijft want ik heb zoveel plannen voor de komende maanden! Op het moment ben ik weer begonnen met wat fanatiekere spinning, als voorbereiding voor het wielrennen, dat vanaf eind maart / begin april weer begint.

Gisteravond heb ik dankzij ClubVirtual een virtueel rondje Posbank gefietst. Aan de ene kant een leuke route, omdat we allemaal weggetjes fietsten waar ik vaak op de racefiets gefietst heb. Aan de andere kant een beetje een afknapper omdat alleen maar het laatste stukje van de les écht op de Posbank zelf was; de rest was allemaal op de vlakke wegen er omheen. En dat, terwijl de Posbank zo bizar mooi is! Maar desondanks was het een heerlijke les, écht afzien!

Tijdens de beklimming van de Emmapyramide, op de flanken van de Posbank

Dat zal ik wel een beetje missen, de prachtige natuur van de Veluwe om te fietsen. Daar kun je rustig een uur fietsen zonder af te hoeven stappen en zonder verkeerslichten. Iets wat hier in het drukke westen ondenkbaar is. Maar gelukkig heeft Jeroen een grote auto waar onze fietsen allebei in passen en gaan we deze zomer ongetwijfeld de Posbank nog wel eens in het echt fietsen!

Goed, genoeg geschreven voor vanavond, het is tijd om van mijn weekend te genieten! Morgen komt een vriendinnetje gezellig logeren, leuk! Hebben jullie nog mooie plannen voor het weekend?!